P R O G R A M I

Program nege i vaspitanja dece do tri godine

 

Programom nege i vaspitanja dece jaslenog uzrasta, obuhvaćena su deca od 12 meseci do 3. godine.

Medicinske sestre – vaspitači sa pažnjom i ljubavlju kreiraju podsticajnu sredinu u kojoj deca stiču bogata iskustva otkrivajući sebe i svoju okolinu kroz igru. Njihov osnovni smisao je da čuvaju i podržavaju spontane izraze ponašanja deteta u odnosu na okolinu. Prijatna atmosfera, topao odnos vaspitača prema deci razvijaju osećanje sigurnosti i poverenja i pružaju deci važnu emocionalnu potporu. Negom dece ovog uzrasta, koja je neodvojiva od procesa vaspitanja, održava se njihova higijena i zadovoljavaju potrebe za snom, ishranom i boravkom na vazduhu. Nega podrazumeva i preventivnu zdravstvenu zaštitu, kojom se čuva zdravlje dece.

Program realizujemo kroz sledeće oblasti rada:



„Taši, taši, tanana“

 

Program je namenjen razvoju govora dece jaslenog uzrasta. Sestre – vaspitači stvaraju situacije koje podstiču decu da komuniciraju i uključe se u razgovor. U okviru ovog programa organizujemo različite aktivnosti: tradicionalne igre – uspavanke, tašunaljke, brojalice, igre imenovanja, igre davanja, igre prstima uz izgovaranje kratkih tekstova. Razvoj govora podstičemo i slušanjem muzike. Muziku uključujemo u različite aktivnosti koje se odvijaju tokom dana – kako unutra, tako i napolju. Cupkanje u mestu, njihanje tela, pljeskanje dlanovima, sviranje zvečkama i pevanje dečjih pesmica, samo su neke od aktivnosti koje sestra – vaspitač neguje.



„Pričala mi lutka Desa...“

 

Dramska igra sestre – vaspitača sa scenskom lutkom u jaslicama stvara prijatnu atmosferu i bogati dečja znanja o životinjama, ljudima i svetu koji nas okružuje. Lutka Desa dočarava deci svakodnevne situacije iz života, čita priče, imitira životinje i uključuje ih u malu dramsku predstavu. Deca znaju kroz svoje iskustvo šta se događa u njihovoj okolini: ko priprema ručak, ko pere odeću, a ko ide na posao. Ona imitiraju ove uloge onako kako ih opažaju.



„Umetnici početnici“

 

Kreativnim aktivnostima u okviru ovog programa podstičemo decu da koriste raznovrstan materijal i različite mogućnosti likovnog izražavanja: škrabanje, crtanje, otiskivanje, oblikovanje, igre papirom i ambalažnim materijalom. Ove aktivnosti višestruko su značajne za rani razvoj deteta. Dok slikaju temperom, otiskuju šablone, crtaju kredom, prave različite predmete od plastelina, deca razvijaju percepciju, inteligenciju, koordinaciju pokreta i govora. Gotove radove pokazuju roditeljima i posebno su ponosna na svoja mala umetnička dela.



„Pogledaj, dodirni, pomiriši ...“

 

Kako istraživanje predmeta i okoline podstiče intelektualni razvoj deteta, sestre – vaspitači u okviru ovog programa organizuju različite istraživačke aktivnosti. Deca se motivišu da grupišu identične oblike i boje u odgovarajuće skupove, da ređaju kocke, pronalaze velike i male predmete. U cilju razvoja čulne osetljivosti i opažanja stvaramo stimulativnu sredinu u našem dvorištu - deca su stalno u kontaktu sa prirodom i stiču praktična znanja o prirodnim pojavama. Skupljaju lišće, beru cveće, posmatraju bubice. U različitim situacijama usmeravamo njihovu pažnju na boje, zvuke, različite ukuse, mirise.



„Pomozi mi da to uradim sam!“

 

Program obuhvata različite motoričke aktivnosti koje deca upražnjavaju uz podršku sestara - vaspitača a koje imaju za cilj razvijanje krupne motorike: imitativno hodanje, igre trčanja, igre provlačenja, igre loptom itd. Razvoj fine motorike podstičemo kroz aktivnosti: cepkanja papira, gnječenja plastelina, mešanje testa, nizanja perli i provlačenja pertli. Paralelno razvijamo samostalnost dece, dajući im slobodu da sama peru ruke, piju iz šolje, skidaju patofne i čarape. Učešćem u ovim aktivnostima deca razvijaju samopouzdanje i sigurnost u sebe.